söndag, januari 22, 2006

dag sju, del V

Promenaden hjälpte tyvärr inte så mycket. Jag tänker samma tanke om och om igen. Varför vill hon inte kämpa för ett förhållande hon säger har varit det bästa hon varit med om. Jag hör henne när hon säger att hon vill vara fri men jag förstår inte. Inte nu iallafall. Eller jag förstår vad hon menar men jag vill inte att det ska vara så. Jag vill inte! Jag vet inte vad jag förstår eller vad jag inte förstår. Det är olika från timme till timme.

Jag känner mig inte så stark idag, känner inte att jag vill handskas med alla känslor. Det finns dock inte så mycket annat för mig att göra. Jag försöker lura bort tankarna med musik eller film men idag försvinner de inte, tyvärr!

6 Comments:

Anonymous Anonym said...

Om du vänder på det hela. Om du lämnade henne och hon frågade dig varför du inte vill kämpa för att förhållandet ska fungera igen.

Vad skulle det finna för orsak att du skulle säga "nej, jag vill inte"?

5:15 em  
Anonymous Anonym said...

Lovar - det blir bättre! Efter en tid kommer du att kunna läsa det du skriver nu, och inte riktigt minnas hur jävla ont det gjorde, för du mår så mycket bättre. Kämpa på, heja heja!
Kram
Carina

7:05 em  
Blogger Dumpad said...

Jag hoppas verkligen det. Hoppas också att det tar mindre tid än vad det känns som om dey kommer göra nu...

7:51 em  
Anonymous Anonym said...

För ganska länge sen var jag ihop med en fantastiskt fin kille som jag tyckte jättemycket om.
Det var jag som gjorde slut. Jag var ledsen lång tid efteråt.
Han var stark begåvad snäll (jättefin), hans visioner om livet etc var kloka och långtgående och inbegrep mig.
Jag å min sida kände att det var en viss väg som jag var tvungen att ta i livet, och då kunde jag inte vara tillsammans med honom.
Idag kan jag tänka att jag borde ha kunnat tala med honom, jämka, kompromissa; men på den tiden kändes det helt omöjligt. Jag hade inte den förmågan att formulera mig, och hans planer verkade alltid smartare än mina.
Idag är han lyckligt gift (tror jag), har barn, bra jobb, fint sommarställe - allt blev som han ville och tänkte då, fast inte med mig.
Jag lever en helt annan sorts liv.

Har ingen aning om hur din extjej tänker, det här är min historia, men kanske är det något hon vill som hon inte ens kan formulera för sig själv?

Kram, jag känner med dig

Stina

10:07 em  
Blogger Dumpad said...

Det var väldigt bra skrivit stina. Jag tror att det kan vara något sådant hon tänker. Jag vet att hon t.ex. vill utomlands till hösten för att plugga, något som hon kanske inte kände att hon kunde göra om hon var med mig. Jag blir otroligt tröstad av att läsa dina ord.

12:42 fm  
Anonymous Anonym said...

eva: men den där jämförelsen funkar ju inte.
Dumpad ville ju inte alls lämna flickvännen.

Menar du alltså att han ska hitta på en anledning till varför han skulle vilja lämna henne och tänka sig in i varför han isåfall inte skulle vilja kämpa för att förhållandet skulle fungera igen?
Lite väl långsökt tycker jag.

7:40 fm  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se BlogRankers.com