fredag, januari 20, 2006

dag fem, del V

Just nu skriver X till mig på icq. Varje gång det blinkar till så hoppas jag att hon skriver att hon ångrat sig, fast jag vet att det aldrig kommer hända. Jag längtar till den dag jag kan prata med henne utan att hoppas. Jag drar ut på konversationen för att...ja jag vet inte. Nu ska jag iaf gå iväg till en kompis, förhoppningsvis skriver jag inte här på många timmar. Det vore skönt med en hel kväll utan att vara ensam och utan att känner mig illamående och vara tvungen att gå från mitt sällskap.

6 Comments:

Anonymous Anonym said...

Den dag då du kan prata med henne utan att hoppas är långt borta än. Det allra bästa är att inte prata med henne alls på ett bra tag. Hoppas att du kan ha lite roligt i kväll och koppla bort henne ett par sekunder...

6:43 em  
Anonymous Anonym said...

Har gråtit mig igenom din blogg. Det värsta är nog när man för en stund glömt allt/smärtan och man känner i kroppen attt något är fel och man minns igen.
Då kniven vrids runt runt och man gråter för att det gör så ont men det hjälper inte.
Vill så gärna trolla bort smärtan du har och göra allt ok igen. Torka bort alla tårar all smärta men det kan jag inte och det gör ont. Kramar och kärlek til dig.

6:59 em  
Blogger mitt fyrverkeri said...

Läste din blogg.
Vet hur det känns.
Tiden läker såren.
Tiden är lång.
Allt känns meningslöst att skriva.
Önskar dig bättre och bättre dagar!

7:26 em  
Anonymous Anonym said...

Har gråtit, gråtit och kännt igen mig i vartenda ord du skriver.
Blev dumpad för två månander sedan och är fortf ett vrak med jämna mellanrum, men varje dag blir lättare, tro mig.
Det bästa är faktiskt att klippa alla band med henne för ett tag.
Och INTE ta upp dem förrens du kan tänka på henne som ett tidigare kapitel, ett fint minne.

"It may be over but it won't stop there,
I am here for you if you'd only care.
You touched my heart you touched my soul.
You changed my life and all my goals.
And love is blind and that I knew when my heart was blinded by you.

And as you move on, remember me,
Remember us and all we used to be"

James Blunt "Goodbye my lover".
Depplåt för dumpade som hjälper en att få ut all ångest.


Jag önskar dig all glädje.
/ Isabella.

11:02 em  
Blogger Dumpad said...

Alla säger att jag inte borde prata med henne. Kan det inte vara ett sätt att komma över henne då? Vi delade ju allt innan...
Jag mår iofs väldigt dåligt ibland när jag pratar med henne, jag vet inte hur jag ska göra för att det ska bli bra så fort som möjligt

11:03 em  
Anonymous Anonym said...

Om du vill att det ska bli bra så fort som möjligt så prata inte med henne. Inte per telefon, och inte per ICQ. Vill hon inte såra dig mer så finner hon sig i det.

Att prata med henne är inte ett sätta att komma över henne, det är ett sätt att försöka hålla sig kvar. Egentligen vet du redan detta. Du försöker bara hitta på anledningar att få höra hennes röst igen. Även om det låter hårt som jag skriver nu så skriver jag precis som de flesta andra av egen erfarenhet och hoppas det går bättre för dig :-). Jag tror faktiskt (iaf för min egen del var det det) att detta är något alla måste gå igenom någon gång för att bli starkare i sig själva, och i slutändan lära sig något nyttigt.

7:34 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se BlogRankers.com