torsdag, januari 19, 2006

dag fyra, del V

Det hade varit ok i flera timmar men sen helt plötsligt så började det igen. Smärtan bara rullade in över mig, våg efter våg. Utan att jag gjorde något speciellt så bara satte skiten igång igen. Jag började älta samma saker i huvudet igen. Varför gjorde hon så? Hur ska jag kunna leva utan henne? Ska jag någonsin bli glad igen? Fan med, varför kan jag inte få vara glad?? Allt känns så jävla hopplöst! Det går verkligen inte att stoppa tankarna.

Jag känner mig så fruktansvärt hjälplös. Trots att jag är med jättebra kompisar och pratar om något helt annat så kan smärtan slå till med full kraft när som helst. Skit är vad det är. Nu bara gråter jag.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Har läst hela din blogg, och jag lider verkligen med dig. Har också varit där du är nu.

Har ett bra tips till dig som är utmärkt att gråta till. Det är Weeping Willows skiva "Broken promise land".

Håll ut! Det är asjobbigt, men du måste gå igenom alla "faser" av vad det med brustet hjärta innebär, innan du kan gå vidare.

*Kram*

10:37 em  
Anonymous Anonym said...

Vet hur du har det!
Först gör det ont hela tiden, som om nån står och vrider om en kniv i hjärtat på en konstant. Sen kommer det stunder som känns lite mer ok och så pendlar det fram och tillbaka, så man tror att man ska bli lite galen ett tag.
Men jag lovar, helt plötsligt en dag så vänder det. Jag minns det tydligt, som om en vikt lyfts från axlarna och man kan andas igen utan att det gör ont.
Sorgen över det man förlorat kommer alltid att finnas kvar, men den bleknar och blir uthärdlig med tiden.
Och så glömmer man lite hur det var och går och trillar dit igen...livets oändliga berg- och dalbana.
Hör gärna av dig om du vill, jag är nästan världens bästa amatörpsykolog :)

Massa kramar till dig och lycka till!

10:40 em  
Blogger Dumpad said...

Precis så som du skriver känns det nu, en kniv som vrids om varv efter varv. Jag längtar tills den dag den faller ut. Jag kanske skickar ett långt mejl en dag.

9:46 fm  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se BlogRankers.com