torsdag, januari 19, 2006

dag fyra, del I

Gårdagens händelser känns fortfarande rejält även om jag inte ligger på golvet och gråter idag. Jag vaknade redan vid sju och låg och tänkte, det är fruktansvärt svårt att hålla bort alla tankar. Just nu tänker jag mest på hur rädd jag är för att vara själv. Jag är rädd att jag ska bryta ihop fullständigt som igår. Jag är rädd för alla ensamma timmar som kommer komma, oavsätt hur mycket jag träffar kompisar så kommer jag vara själv mycket. Jag är särskilt rädd för lördag kväll.

Det är nog bra om jag inte träffar X på ett tag, hoppas jag kan klara att hålla mig borta. Grejen är att känner ett sådan övermäktig längtan efter att få se henne, eller åtminstone höra henne. Det går inte att förklara.

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Vet du vad; ett råd från mig som också blivit dumpad nyss.

Det är inte farligt att vara själv. För även om du är med kompisar så är det ändå bara dig själv du har. Det är lika bra att man tar tag i det och ser det som en bra grej att vara ensam. Det kommer bara att bli värre om du ser till att alltid lita på att människor ska vara med dig. Du har bara dig själv. Jämt. För alltid.

Mitt enda och starkaste råd...
Och naturligtvis önskar jag dig all lycka med att gå vidare. jag känner med dig!
Kram, ak

11:50 fm  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se BlogRankers.com