onsdag, januari 18, 2006

dag tre, del III

Jag är så arg på mig själv för att jag misstolkade alla tecken som andra har sett i vårt förhållande. X har varit ganska känslomässigt instabil under senare delen av förra året och de dagar vi tillbringade tillsammans under detta året. Jag har ALDRIG tolkat dessa tecken som om de skulle ha något med mig att göra. Så fort hon har mått dåligt har jag skyllt på hennes stressiga skolgång och på att hon inte var säker på om det var rätt utbildning. Jag har skyllt på att hon har haft problem med endel vänner som behandlat henne dåligt. Jag har skyllt på att hon inte får träffa sin familj så ofta som hon vill. Jag har aldrig ens tänkt att det skulle vara vårt förhållande hon var missnöjd med. Det har inte funnits i min begreppsvärd eftersom jag var så lycklig med henne och trodde hon var lika lycklig med mig. Så fel jag hade, så förblindad jag var av min kärlek till henne. Jag förebrår mig själv men jag tycker också att hon kunde sagt något tidigare och kanske räddat vårt förhållande! Varför gjorde hon inte det???

6 Comments:

Anonymous Anonym said...

Du ska def inte klandra dig själv! Du tar ansvar för hur du mår i förhållandet och hon för hur hon mår. Jag håller med om att det är synd att hon inte ville/vågade ta upp problemen med dig men du kunde faktiskt inte göra mer. Ingen är tankeläsare!!

1:25 em  
Anonymous Anonym said...

Har ni funderat på att gå till en neutral person för att få vägledning? Inte för att rädda något utan för att få ett vettigt avslut. Jag tror det kan hjälpa massor, åtminstone för dig som blev helt överraskad av hennes beslut. Om hon fortfarande värnar om dig borde hon gå med på det.

Tack för att du skriver om din sorg. Ska man tro denna artikel är du inte den enda som mår kass just nu. http://www.aftonbladet.se/vss/karleksex/story/0,2789,761415,00.html

4:06 em  
Anonymous Anonym said...

hon kanske inte ville rädda erat förhållande...

8:13 em  
Blogger Dumpad said...

Nej, det vill hon inte...det är en av de saker som känns värst

9:00 em  
Blogger Lilith said...

Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

10:50 em  
Blogger Jag said...

Det är skrämmande hur mycket detaljerna i din historia påminner om vad jag går igenom just nu.

11:50 fm  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se BlogRankers.com