måndag, januari 23, 2006

dag åtta, del IV

Jag har inte pratat med X på två dagar nu, jag tror att det hjälper mig att komma över henne (även om jag är lång långt därifrån än) men det är verkligen svårt. Jag saknar att prata med henne och idag när jag mår bättre så känns det som om jag skulle klara av att prata med henne lite. Jag har dock känt så tidigare och mått sämre efter att jag pratat så jag ska nog hålla mig ifrån det idag med. Jag hopppas verkligen att jag en dag ska kunna prata med henne utan att det gör ont och utan att hopppas att hon ska ta mig tillbaka.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Ring henne inte.
Ta bort henne på ICQ:n.
Har ni inga mer administrativa saker att ta hand om, så svara inte när hon ringer. Om du gör detta så finns det en liten chans att hon kanske kontaktar dig på något sätt och säger att hon saknar dig och ångrar sig och vill pröva igen. Det är inte för att uppnå detta som du ska göra ovanstående! Anledningen till att jag skriver att det kan tänkas hända är för att varna dig. Även hon saknar säkert dig och det är inte säkert att bara för att du går med på att försöka igen eller ta en fika kommer det bli bättre. Antagligen tvärtom. Ska ni försöka igen så bör ni nog ta en rejäl paus. Risken är ju att hon annars snart kommer på varför hon inte ville vara ihop längre och så får du gå igenom detta igen, och det bryter ner en.

Inte för att vara taskig mot henne, hon är säkerligen en jättefin tjej - utan för att vara snäll mot dig själv, och henne, i längden. Ni kan säkert återuppta kontakten om ett halvår eller mer.
Antagligen som vänner, det finns en rätt stor chans att du inte ens är intresserad av henne längre då - faktiskt(det låter helt sjukt, jag vet).

Ta varje chans att gå ut och vara med kompisar. Hitta på saker. Anmäl dig till saker. Börja med någon fritidsaktivitet. Vad som helst! Även om det verkar helt kasst att gå på fest och tänka på henne så kommer det kännas kassare att sitta hemma och tänka på henne.

Jag vet att det låter hårt och kallt. Det är meningen, blir ärligast och rakast så. Ingen idé att försöka skönmåla. Livet är så ibland. Mest för att vi ska lära oss uppskatta när det är mjukt och varmt.

:-)

7:54 em  
Anonymous Anonym said...

Hej hej. Krama om dig själv och gör saker du mår bra av som inte innefattar ditt X. Jag förstår att det är tungt men du måste. Ge dig själv tid att hela!

9:05 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se BlogRankers.com