onsdag, februari 01, 2006

dag sjutton, del II

Det var otroligt skönt att träffa mamma och pappa. De fick mig att må mycket bättre. De sa att de märkt att något var snett i vårt förhållande på mig eftersom de tyckte jag tappat en del av min livsgnista det senaste året. Att jag inte var lika glad och energirik som innan. När jag tänker efter så har jag nog blivit mer passiv än vad jag var innan. Det kan bero på att jag lagt så mycket energi på vårt förhållande, på att älska X, att det inte blivit så mycket över till annat än skola.

Jag hoppas att jag kommer ur detta med mer energi och styrka än innan. Jag tror att det kan bli så bara jag kan bearbeta alla känslor jag har just nu. Det är tyvärr inte så enkelt. Men det går nog, bit för bit.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hej..

Jag har följt din resa sen du blivit dumpad. Jag tror att du kommer att tacka X.et en dag. Eftersom det var ngn mening att det skulle hända. Enligt dina föräldrar som redan märkt att det inte stämde med dig. Enligt min erfarenhet som mamma till mina två söner kan jag alltid känna på mig att det inte stämmer med mina söner. Det skulle vara värre om ni skulle fortsätta med att ha gift er och skaffat barn. Det kan bli jobbigt.
Jag är imponerad över dig eftersom du uttrycker dig så fint i skrift och även att du är en klok kille att du vet att du ska bearbeta dina känslor vilket många inte är vanligt hos killar. Dina föräldrar ska vara stolt över Dig!

Tar hand om dig väl!!!

7:02 em  
Anonymous Anonym said...

Det som inte dödar det härdar.
Klyschigt, men sant.

Jag har vart med om det där att tacka sitt X för att hon lärde en nånting, för att man fick växa sig starkare inombords.

2:52 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se BlogRankers.com