måndag, januari 30, 2006

dag femton, del IV

Jag fattar inte varför de jäkla kvällarna är så otroligt mycket tyngre än dagarna. Jag hatar dem, det är alltid jäkligt jobbigt. Jag försökte precis plugga men det går inte! Jag kan inte koncentrera mig, allt jag tänker på kretsar kring henne. Som vanligt är jag väldigt sugen på att kontakta henne. Jag får tvinga mig själv hela tiden för att inte ringa, det är ett starkt sug.

Jag vill bara lägga allt det här bakom mig men det är inte så lätt, det går inte att styra. Känslorna kommer och går som de vill, fast jag inte vill!

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Känslor går inte att styra. Tankar som utlöser känslor går att styra. I ditt fall kommer tankarna på henne så tätt så det är svårt att styra de heller.

Och det där om tankar om hopp... Låt de komma, låt de ta sin plats, för jag tror du vet själv att de faktiskt lindrar för stunden, eftersom det är positiva tankar. Se bara upp så att de inte tar överhanden. Försök få in en krass tanke då och då som motvikt. Det tror jag hjälper hjärtat på vägen att bli lite helare.

11:09 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se BlogRankers.com