måndag, februari 27, 2006

dag fyrtiotre, del I

Vardag igen då. Trots att detta kommer bli en väldigt rolig vecka är det jobbigt att det är måndag igen. Helgen kommer som någon sorts avbrott i den vanlig vardagstristessen. En tristess som jag har svårt att klara av själv, utan X. Det är kanske det jag har svårast att vänja mig vid, att vara själv när inget händer. Det är då saknaden kommer som värst. Man förstår inte hur skönt det är att alltid få vara med någon man tycker om förrän man mister det. Då finns bara saknaden kvar, och känslan av övergivenhet.

Nu ska jag dock ta mig i kragen och få något gjort. Jag går till skolan för om jag sitter kvar här i rummet händer ingenting, det har jag lärt mig.

1 Comments:

Blogger Herr Planström said...

Det jag tycker är värst är att sova ensam. Att sova ensam suger, och det är skönare att tackla natten ihop med någon annan varelse. Att va ensam på helgen är mindre störande för mig.

1:49 em  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se BlogRankers.com